PRESS RELEASES RSS

17/05/2018

Position d’EENA sur la réforme du traitement des appels d’urgence en France

Position d’EENA sur la réforme du traitement des appels d’urgence en France

Dans le contexte du débat autour du traitement des appels d’urgence en France, EENA souhaite dans ce document rappeler sa position sur ce sujet. Ce débat s’inscrit également dans la continuité de nombreux rapports publiés ces dernières années sur une possible évolution de l’organisation des services de secours en France.

C’est pourquoi ce document s’articule en trois points :

1. Liste non exhaustive des rapports et déclarations relatifs au traitement des appels d’urgence en France
  2. EENA appelle au perfectionnement du système de traitement des appels d’urgence en France
  3. À propos d’EENA

Télécharger le document ici.

EENA, the European Emergency Number Association, is a Brussels-based NGO set up in 1999 dedicated to promoting high-quality emergency services reached by the number 112 throughout the EU. EENA serves as a discussion platform for emergency services, public authorities, decision makers, researchers, associations and solution providers with a view to improving the emergency response in accordance with citizens' requirements. EENA is also promoting the establishment of an efficient system for alerting citizens about imminent or developing emergencies.

The EENA memberships include more than 1300 emergency services representatives from over 80 countries world-wide, 80 solution providers, 15 international associations/organisations, more than 200 Members of the European Parliament and over 90 researchers.

Main topics: